S'ha comentat en diverses ocasions que el joc simbòlic és un dels eixos d'aquesta etapa. La imitació de l'adult en situacions quotidianes forma recursos i estratègies imprescindibles pel desenvolupament personal, social i intel·lectual de les persones. Els nens aprenen i evolucionen molt més jugant que realitzant altres activitats més específiques.
A EI5 els alumnes es troben en un moment social relativament madur. Es pot dir que ja els agrada jugar en grup sota unes pautes i regles que accepten de bon grat, que tenen ja el seu grup d'amics i mostren clarament les seves preferències i tendències en relació al tipus de joc.
Però també senten emocions molt contradictòries: el fet de ser més conscients de tot allò que els passa, els fa viure amb molta intensitat les petites frustracions que comporta relacionar-se i sovint els costa reaccionar assertivament davant del conflicte.
El joc és una activitat imprescindible per treballar aquestes situacions i adquirir eines per gestionar-les.
En aquestes imatges es veuen nens d'EI5 compartint espais, joguines i jocs en grup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.