dilluns, 28 de maig del 2018

AVANÇANT EN EL PROCÉS DE L'APRENENTATGE DE LA LECTURA I ESCRIPTURA



Durant tota la trajectòria que els infants fan a l’escola, el desenvolupament personal i social tracen dos eixos que es contemplen com a prioritaris. Les emocions, els hàbits, la pròpia seguretat, la capacitat de decidir... juntament amb les relacions que van fent i consolidant els ajudaran a fomentar aspectes com ara la curiositat, l'interès, la constància, l’ordre, l’organització, la motivació, la comunicació o la capacitat d’interaccionar, entre altres. Sense el progrés d’aquestes capacitats difícilment els processos d’aprenentatge es realitzaran de manera exponencial i positiva.
Paral·lelament, cal exposar els infants a diversos estímuls que tinguin a veure amb els codis fonètics i gràfics. Aquests estímuls han de tenir significat per a ells i han d’estar relacionats amb el seu entorn i el context.
D’aquesta manera, és habitual que cada nen, al seu ritme, arribi a la descoberta de la relació entre so i grafia i comenci a llegir i escriure.
D’altra banda, a mesura que els infants van tenint interès i recursos, a mesura que es van fent preguntes, els han d’arribar propostes per tal que apliquin o sistematitzin allò que han après, mentre van adquirint seguretat.
En aquestes imatges es veuen alumnes d’EI5 en el treball per racons, practicant el traç, assegurant la seva destresa i posant en pràctica allò que aprenen.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.