Psicomotricitat. L'Estel. P4
Psicomotricitat. Intervenció de l’alumne de pràctiques
Les intervencions a les aules dels alumnes de pràctiques
arriben a tots els àmbits. En aquest cas en Carlos, que estudia quart de graus
ha preparat una activitat de psicomotricitat.
La sessió s’estructura sempre amb una dinàmica sistemàtica.
S’inicia la motivació prèvia on es posen els
alumnes en situació a través d’una història que s’hauran de fer seva,
plantejant uns reptes i unes dificultats a resoldre.
La sala estarà ja ambientada i amb el material
preparat per tal que els nens desenvolupin la història amb uns objectius
concrets. Sovint, els reptes plantejats necessiten una dinàmica de petit grup i
és en aquest cas quan les habilitats socials entren en joc. Aquesta part es
resol a través de les habilitats motrius dels nens i nenes, per la qual cosa
caldrà disposar els elements i la disposició del material de manera que
intervinguin els exercicis adequats per l’edat.
Un cop arribat el desenllaç de la història serà
imprescindible una estona de relaxació i respiració que ens ajudarà també al
coneixement del propi cos, emocions i sensacions.
La sessió plantejada per en Carlos tenia com
objectiu treballar les parts del cos. Els nens i nenes agrupats pels colors de
l’escola, havien d’aconseguir unes peces i construir un trencaclosques que
representava el cos.
|
dijous, 27 de març del 2014
PSICOMOTRICITAT CLASSE L'ESTEL
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.