dijous, 27 de març de 2014

PSICOMOTRICITAT CLASSE L'ESTEL

Psicomotricitat. L'Estel. P4



Psicomotricitat. Intervenció de l’alumne de pràctiques
Les intervencions a les aules dels alumnes de pràctiques arriben a tots els àmbits. En aquest cas en Carlos, que estudia quart de graus ha preparat una activitat de psicomotricitat.
La sessió s’estructura sempre amb una dinàmica  sistemàtica.
S’inicia la motivació prèvia on es posen els alumnes en situació a través d’una història que s’hauran de fer seva, plantejant uns reptes i unes dificultats a resoldre.
La sala estarà ja ambientada i amb el material preparat per tal que els nens desenvolupin la història amb uns objectius concrets. Sovint, els reptes plantejats necessiten una dinàmica de petit grup i és en aquest cas quan les habilitats socials entren en joc. Aquesta part es resol a través de les habilitats motrius dels nens i nenes, per la qual cosa caldrà disposar els elements i la disposició del material de manera que intervinguin els exercicis adequats per l’edat.
Un cop arribat el desenllaç de la història serà imprescindible una estona de relaxació i respiració que ens ajudarà també al coneixement del propi cos, emocions i sensacions.
La sessió plantejada per en Carlos tenia com objectiu treballar les parts del cos. Els nens i nenes agrupats pels colors de l’escola, havien d’aconseguir unes peces i construir un trencaclosques que representava el cos.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.