dijous, 12 de novembre de 2015

PROCÉS D'APRENENTATGE DE LA LECTURA I ESCRIPTURA: CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA




El llenguatge oral es un dels pilars més importants de l'etapa d'Educació Infantil. Els nens i nenes des de ben petits van creant les bases de l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura i en aquest període, la comprensió i l'expressió de la llengua són aspectes transcendents. També. la percepció i l'emissió dels sons són part essencial d'aquest procés d'aprenentatge.
Des d'EI3 exercicis i jocs d'escolta i reproducció dels sons i els sorolls formaran part de la vida quotidiana. Cal treballar l'oïda, la respiració i l'aparell fonador. Aquesta pràctica, si es fa de manera continuada i graduant el nivell de complexitat serà el punt de partida per assolir un bon aprenentatge de la lectura i l'escriptura juntament amb el treball global del llenguatge oral: contes, cançons, poemes, converses, representacions...
En les imatges es pot veure la Sra. Carme, una de les logopedes de l'Escola, amb una part dels nens i nenes de la classe Joguines d'EI4 fent exercicis en la seva sessió setmanal per activar la consciència fonològica: primer reprodueixen uns sons seguint una història i després exerciten la respiració i el control de l'expiració de l'aire tot jugant. A banda d'aquesta activitat, a les classes els nens i nenes seguiran realitzant amb les seves mestres tota mena d'exercicis per incidir en aquesta base pel procés.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.