POTSER LA TARONJA PESA MÉS. Aquesta és una de les hipòtesis que van sorgir en els diferents grups que feien el taller de ciència d'aquesta setmana on el fil conductor era EL PES.
Amb diferents objectes i unes balances els nens i nenes acompanyats dels seus "professors" de ciència van portar a terme diferents activitats relacionades amb el pes dels objectes.
Els nens i nenes d'EI4 i EI5 formaven com sempre petits grups heterogenis per desenvolupar aquesta part del treball global on es posen a treballar totes les estratègies necessàries per fer una investigació científica. Cal utilitzar el llenguatge convenient, comprovar es hipòtesis,enregistrar dades, desestimar resultats erronis, compartir i debatre les conclusions... i fer-ho de manera sistemàtica per tal de seguir el mètode científic i sobretot, que els nens i les nenes adquireixin una manera de treballar amb el rigor imprescindible.
Després d'aquest taller a les classes es pot seguir treballant: parlar del concepte d'unitat de mesura, fer més hipòtesis, treballar amb les dades...
Taller de ciència EL PES (Clicar l'enllaç per veure més fotografies) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.