La lectura d'imatges és el pas previ a la lectura del text. Tant per esdevenir bons lectors com per desenvolupar el procés d'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, els nens i nenes des de ben petits estan adquirint estímuls i recursos: la narració de contes i històries, les converses, els poemes, les cançons, els jocs de llenguatge relacionats amb la comprensió, expressió, vocabulari, fonètica... tot contribuirà a fomentar l'evolució del procés.
Fer biblioteca a les aules és un dels estímuls més quotidians. Les lectures adequades amb unes il·lustracions de qualitat, amb missatges significatius i que plantegin reptes, preguntes i curiositat és imprescindible en totes les fases del procés.
Anar a la Biblioteca també és necessari perquè a banda de la relació entre les activitats fetes en els dos entorns, permet treballar amb més profunditat la recerca d'informació, ajuda en la descoberta de diferents registres i introdueix els alumnes en la seva formació com usuaris d'aquest espai.
A l'Escola, la biblioteca a l'aula ha de ser una activitat que s'ha de fer amb rigor i freqüència però és igualment necessari el foment de les propostes que requereixen treballar a la Biblioteca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.