dimarts, 12 de gener del 2016

Llenguatge


El procés d'adquisició de la llengua és un dels pilars bàsics de l'etapa d'educació Infantil. Escoltar allò que els nens i nenes han de dir és imprescindible i interaccionar amb ells i elles és un gran estímul. Els contes, les històries, les converses, les representacions... però també els poemes, les cançons, les frases fetes, els rodolins, així com els llibres, les revistes i els recursos digitals seran útils i necessaris en el desenvolupament de la comunicació. L'aprenentatge de segones llengües és igualment significatiu, ajudant i contribuint al desenvolupament de la competència comunicativa des de ben petits.
Aquest aprenentatge no es fa només a les aules i a l'Escola sinó que recau també en tots els entorns significatius dels nens i les nenes.
Cal també tenir present la importància i el benefici que té la presència d'altres llengües  en l'entorn dels alumnes i la seva exposició a elles.
En les imatges es pot veure la Sra. Carme i la Sra. Núria, logopedes, reforçant el treball de consciència fonològica que es fa a les aules i que ha d'afavorir el procés d'aprenentatge de la lectura i l'escriptura i al mateix temps, representa una gran observació de cara al ritme, evolució i model de cada nen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.