Socialització El joc lliure al jardí de les classes Cu-cut, Picarol i El Molí de P3 ha canviat força des de l'inici de curs. És cert que cada nen i nena es troba en un punt del propi procés i que aquest depèn de les característiques personals, emocionals i socials de cada un, però és evident que la dinàmica de les hores d'esbarjo ha madurat. Els infants són ara molt més independents de l'adult i en general, el necessiten per resoldre els petits conflictes que van sorgint. Aquests conflictes: "no em deixa jugar", "m'ha pres la joguina", "m'ha donat un cop" , "no em deixa la joguina"... són percebuts pels nens i les nenes com a fets molt greus i els afecten intensament. Cal la intervenció de l'adult per posar paraules a les emocions i ajudar a gestionar el conflicte. Només així, ells aniran adquirint recursos i estratègies que repercutiran en les seves habilitats socials. D'altra banda, la interacció ja es fa evident, tot i que alguns d'ells prefereixen jugar sols. El joc és un dels pilars principals en aquesta etapa i cal considerar-lo com a prioritat. RECOMANEM:
Vídeo
"El instinto de juego" - programa REDES
|
divendres, 21 de febrer del 2014
PROCÉS DE SOCIALITZACIÓ - P3
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.