dijous, 20 de febrer del 2014

RACONS: INTERÈS I INTERACTIVITAT



 
Hem dit en diverses ocasions que les metodologies globals són les vies més adequades en l’aprenentatge dels nens i les nenes. L’organització del treball per racons forma part d’aquesta metodologia i permet arribar a tots els àmbits de desenvolupament.

En els racons, els nens i les nenes són la part activa en el desenvolupament de l’activitat. Interactuen entre ells resolent situacions, buscant resultats, creant i elaborant o construint. L’adult però, hi té un paper clau com observador, per portar a terme una avaluació amb rigor, amb uns indicadors planificats que responen a uns criteris ben establerts. També el mestre actuarà com a motivador del procés, fent preguntes que enriqueixin el treball o posin en dubte interpretacions errònies.

També caldrà assegurar que els nens i nenes passen per totes les activitats, i per aconseguir-ho, les graelles que poden gestionar els mateixos alumnes, ens serveixen d’autocontrol.

El més important és que els nens i les nenes se senten molt interessats per totes les propostes i això ja ens garanteix un aprenentatge. 

Els dijous al matí, els nens i nenes de les tres classes de P5: Virolets, Del Bosc i Del Parc, es reuneixen per distribuir-se i organitzar-se en el treball per racons, activitat que porten a terme barrejats entre ells. En aquestes imatges se’n pot veure una mostra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.