Hem dit en diverses
ocasions que les metodologies globals són les vies més adequades en
l’aprenentatge dels nens i les nenes. L’organització del treball per racons
forma part d’aquesta metodologia i permet arribar a tots els àmbits de desenvolupament.
En els racons, els
nens i les nenes són la part activa en el desenvolupament de l’activitat.
Interactuen entre ells resolent situacions, buscant resultats, creant i
elaborant o construint. L’adult però, hi té un paper clau com observador, per
portar a terme una avaluació amb rigor, amb uns indicadors planificats que
responen a uns criteris ben establerts. També el mestre actuarà com a motivador
del procés, fent preguntes que enriqueixin el treball o posin en dubte
interpretacions errònies.
També caldrà assegurar
que els nens i nenes passen per totes les activitats, i per aconseguir-ho, les
graelles que poden gestionar els mateixos alumnes, ens serveixen d’autocontrol.
El més important és
que els nens i les nenes se senten molt interessats per totes les propostes i
això ja ens garanteix un aprenentatge.
Els dijous al matí,
els nens i nenes de les tres classes de P5: Virolets, Del Bosc i Del Parc, es
reuneixen per distribuir-se i organitzar-se en el treball per racons, activitat
que porten a terme barrejats entre ells. En aquestes imatges se’n pot veure una
mostra.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.