El conte ha d'arribar a les aules diàriament. Hi ha contes clàssics, tradicionals, encadenats, relatius a diferents aspectes... Sigui com sigui els nens han d'escoltar contes amb molta freqüència.
En el procés d'assoliment del llenguatge, el conte desperta l'interès per les històries i contribueix a l'adquisició del vocabulari, a desenvolupar la comprensió, a perfeccionar l'expressió i al treball de la fonètica, cosa que repercutirà directament en l'aprenentatge de la lectura i escriptura, la gramàtica, la morfologia, la sintaxi, l'ortografia i el lèxic.
Els nens els agrada molt escoltar contes. Les històries els proposen imaginar. crear, sentir emocions, treballar les relacions i altres possibilitats, per això és important que en sentin cada dia.
Els contes permeten un treball transversal i significatiu que relaciona totes les àrees, llenguatges i aspectes. En les imatges es veuen nens d'EI3 de la classe Picarol que després d'escoltar la narració que fa la mestra del conte de La Caputxeta, treballen la matemàtica, el llenguatge, la socialització, les emocions, l'expressió corporal... creant i elaborant, tant pel que fa al pensament com a la realització plàstica ja que després d'aquestes tasques podran crear la pròpia obra.
Representació de conte |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.