En el llarg procés d'aprenentatge de la lectura i escriptura intervenen diferents aspectes que cal anar treballant i que cada nen anirà desenvolupant al seu ritme i segons el seu propi model, influït pels estímuls que vagi rebent. Tots els aspectes s'han de treballar simultàniament i de manera significativa i de tots ells, si n'hi ha un que representa el principal eix és el LLENGUATGE ORAL. Que els nens parlin, escoltar-los, establir ponts de comunicació en diferents situacions i temes, que escoltin, que es motivin per les històries i els contes, que coneguin i sàpiguen el significat de rodolins, refranys, frases fetes, que escoltin la lectura dels seus referents, la lectura d'imatges, els jocs de llenguatge, el domini de l'espai, dels instruments i de la direcció... és fonamental per crear una bona base del procés i preparar una bona ortografia, comprensió, expressió, sintaxi i totes les branques i registres del llenguatge.
I si el LLENGUATGE ORAL té aquesta importància, la CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, és a dir, l'aprenentatge de tot el que fa referència als sons, ha de ser un objectiu preferent. Percebre, discriminar, relacionar, emetre... els sons són finalitats que s'hauran d'assolir.
En aquestes imatges es veuen tres espais de treball d'aquest aspecte: D'un costat les activitats orals fetes amb la mestra; el treball amb la Sra Carme, logopeda de l'Escola que farà un treball d'estimulació, prevenció i detecció del procés i finalment, les activitats del projecte GLIFING que són jocs de llenguatge a través dels mitjans digitals. El conjunt de totes aquestes activitats i altres portades a terme en entorns significatius i de manera transversal seran una part dels estímuls necessaris per fer aquest procés d'aprenentatge de manera positiva.
Consciència fonològica |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.