Considerar el joc lliure com un espai d'aprenentatge és imprescindible. L'entorn on se situarà aquesta activitat haurà de ser segur, bonic, sa i estimulant, ple de propostes que fomentin la curiositat natural dels nens i que els permeti la interacció. També s'haurà de tenir en compte els elements i materials a l'abast dels infants, tant si els fixem com si no, que igualment hauran de complir els mateixos requisits perquè fomentaran a més, la socialització dels iguals.
Però a l'hora de jugar no es pot contemplar només espais, elements i materials. Durant l'esbarjo, la figura del mestre és clau. El referent dels nens ha de tenir una actitud d'implicació absoluta, mantenint l'equilibri entre deixar fer (el joc lliure ha de ser dels nens) i la intervenció concreta con a mediador, estimulador, provocador, acompanyant i model. Això li permetrà fer una bona observació, avaluar l'evolució dels nens i ser al seu costat en el seu procés personal, social i d'aprenentatge.
Aquests dies, la Sra. Ariadna, alumna en pràctiques de magisteri a la classe El Molí, ha basat la seva intervenció en el joc. A partir d'uns elements de pròpia creació ha observat i fomentat la curiositat i la relació dels nens. Ha presentat el material a les classes i ha fet un acurat seguiment de la resposta de tots sense oblidar que l'actitud del mestre ha de ser molt activa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.