divendres, 18 de gener de 2019

EL MENJADOR




En aquest darrer dia de la setmana, l’hora de dinar es desenvolupa amb normalitat absoluta. En ella s’apleguen hàbits, normes, valors, emocions i responsabilitats en un espai d’aprenentatge personal, social i intel·lectual per excel·lència.
Pels infants aquesta és una estona agradable, tranquil·la i activa compartida amb els mestres. L’activitat és intensa i comença amb la preparació de l’àpat: hàbits de rentar-se les mans, preparar-se adequadament, tenir els estris a punt, posar-se el tovalló  i seure bé. Tot són accions, costums o hàbits que formen part de la preparació i ajuden a assolir la tranquil·litat necessària en aquesta estona.
Tanmateix, saber què hi ha de dinar i anticipar-se a les normes que s’hauran de seguir és important per desenvolupar una bona dinàmica i l’adquisició de bons hàbits.
El poema, recitat de manera col·lectiva, predisposa positivament cap a aquest acte social que comença amb calma i de manera molt agradable.
Però durant aquesta estona, els nens i nenes senten diferents sensacions i emocions que contribueixen al seu procés d’aprenentatge. El gust pels aliments, l’apetència, l’esforç... són aspectes molt personals que  poc a poc es van aprenent a regulant.
Un cop acabat l’àpat, també forma part de l’hora de dinar el fet de desenvolupar els hàbits d’higiene i ordre, així com saber triar una activitat tranquil·la per tal d’anar baixant el ritme i disposar-se a descansar en el cas d’EI3 i EI4 o a realitzar activitats col·lectives, tranquil·les  i constructives.
La dinàmica de l’hora de dinar ofereix un escenari semblant al de casa però desenvolupat en societat. 
Imatges de la preparació del menjador
Imatges tot dinant  
Imatges després de dinar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.