dilluns, 28 de gener de 2019

LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA

L’àmbit de comunicació i coneixement considera la Biblioteca com a eix per assolir objectius claus en la formació. Estar informat, tenir competències per fer recerca i saber utilitzar i aplicar els coneixements són capacitats que cal fomentar.

Els més petits són posseïdors d’una curiositat innata que ha de ser el punt de partida des d’on tibar un fil que els ha d’ajudar en la seva trajectòria intel·lectual i cultural.

Són moltes les oportunitats que ofereix tant l’entorn i la dinàmica de l’aula com la mateixa Biblioteca de l’Escola.

Des de l’aula, els llibres de coneixement, de fotografies, d’imatges i de les primeres lletres, les històries i els contes narrats o llegits, la informació que es troba des de diferents contextos, etc. i altres activitats són alguns dels recursos que formen part de la vida quotidiana.

A més d’això, la Biblioteca de l’Escola també apareix sovint en aquest entorn. El mateix espai físic on la Sra. Alba, bibliotecària de l’Escola, és la figura referent i on els alumnes amb la seva mestra poden desenvolupar activitats relacionades amb el saber és de per si un lloc que  motiva i repta. Els alumnes hi aniran a buscar informació, a escoltar històries o, també, a fer “biblioteca”.

Però la Biblioteca es projecta cap a fora per estimular encara més i ho fa de diverses formes: proposant, recomanant, iniciant projectes, fent activitats participatives... tot plegat relacionat amb la comunicació i el coneixement.

Aquestes imatges mostren una d’aquestes propostes: les aules reben un missatge amb un embarbussament que els alumnes treballen a l’aula segons el seu nivell. D’aquesta manera un joc de paraules es converteix en objecte d’estudi i permet treballar formes del llenguatge com dites populars, endevinalles, frases fetes... a totes les classes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.