dijous, 7 de març de 2019

ENCARREGATS DEL BERENAR


Els càrrecs són responsabilitats que contribueixen a la formació global dels infants.

Com que s’han de desenvolupar en l’entorn proper i han de tenir un resultat que afecti la vida de les aules i de l’Escola, són plens de significat. A més s’adapten a les necessitats dels alumnes, dels grups  i del seu procés evolutiu, i també han respondre a les diferents capacitats i ritmes d’aprenentatge que aquests presenten.

En definitiva, són unes eines d’aprenentatge que representen un privilegi.

Els nens més petits d’EI3. S’inicien en la dinàmica de la Vida Social a través de tasques puntuals, senzilles i concretes, normalment de l’àmbit de l’ordre i realitzats en l’entorn més proper i propi.  Aquestes responsabilitats concretes permeten prendre consciència, gaudir i valorar la feina ben feta, cosa que repercuteix en la pròpia autoestima. A poc a poc, els càrrecs van tenint una durada determinada, que requereix constància i compromís i van adquirint complexitat, fins que a EI5 les tasques es poden relacionar amb l’organització, la gestió i l’aprenentatge. A més, poden desenvolupar-se ja fora de l’aula i repercutir, per exemple en les aules d’EI3 on l’ajuda dels companys més grans és un model i un benefici.

A poc a poc, doncs, el pensament individual, el “jo”, es va convertint en col·lectiu i en prendre consciència del “nosaltres”.
En aquestes imatges es veuen els encarregats del berenar de les classes d’EI5 que van a  buscar els contenidors del berenar dels més petits i el porten a la cuina. Desenvolupen així una tasca d’ordre i organització que els companys més petits no poden assumir. Així mateix, els encarregats d’EI4 també porten els contenidors del berenar a la cuina però en aquest cas són els de la pròpia classe.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.