dimarts, 13 de gener del 2015

CLIL A l'EDUCACIÓ INFANTIL





El projecte d’anglès es basa en la necessitat de domini d’aquest idioma en la vida quotidiana. El repte és incloure’l en l’estructura de l'Educació Infantil sense perjudicar o repercutir en els pilars de l’etapa que es consideren bàsics per l’evolució dels nens i nenes i que formen part de l’essència d’Escola.

Introduirem la llengua com una presència natural que els alumnes aniran trobant en totes les situacions significatives per tal que cadascú vagi evolucionant en el seu coneixement al seu ritme i segons els seus interessos.

La proposta es fonamenta en cinc eixos i té dos referents clars. Aquests eixos es desenvolupen a  l’aula i tenen a veure amb les motivacions i necessitats dels nens i nenes.

Els  referents són els mestres especialitzats, les vetlladores , els alumnes més grans de l'Escola  i finalment la tutora,  fent un treball conjunt i coordinat.
L'entrada d'avui fa referència a la implicació de les tutories en el projecte 

Les tutores utilitzen materials audiovisuals de qualitat, supervisats pel departament d’anglès per motivar i fer participar els alumnes expressant-se i comunicant-se de manera espontània. Així els nens i nenes veuen que el seu principal referent també en fa us. Al mateix temps, durant una estona curta diària, es crearà un espai d’interacció a través de llibres, establint una rutina i en relació als aspectes curriculars, el que en diem CLIL.

Per desenvolupar les sessions de CLIL, s’estableix una estona curta  (uns deu minuts) que comença amb una cançó.

Es desenvolupa la sessió en un racó identificat per aquest moment. Una cançó serà el senyal d’inici de la sessió, que acabarà amb una frase concreta, cantarella, acció... concretes.

L’eix conductor de la sessió parteix d’un mateix llibre que hi ha a cada classe, amb la mateixa temàtica però diferent: EI3 Animals, EI4 Joguines, cases, vehicles, vestits..., EI5 Oficis, situacions...

La sessió comença amb la pregunta sobre quin element o personatge sortirà. Després, es desenvolupa a partir del treball d’una imatge. Es fan preguntes molt senzilles i la representació corporal de l’element o la situació.

Les preguntes estaran escrites i tindran la seva transcripció fonètica. Es referiran a qui és el personatge, on viu, quina acció fa, quina no fa...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.