dimecres, 28 de gener de 2015

L'AGENDA. SORTIDA DE LES CLASSES CONTES, JOGUINES I L'ESTEL

L'anticipació de les activitats del dia, ja siguin rutinàries o no, ajuda als nens i nenes a sentir-se segurs i estructurar el seu pensament. Sistematitzar aquesta anticipació, forma part de l'inici del treball de la gestió del temps.
Des de ben petits, ja a EI3, cada matí a les classes parlen de les activitats més importants i diferenciades que faran els alumnes al llarg del dia. És un exercici oral que forma part de la dinàmica.
A EI4, es completa la conversa oral amb la representació gràfica d'un element significatiu de les activitats, el qual trien els nens. Un cop fets els dibuixos representatius d'allò que faran al llarg del dia, s'exposen ordenats i separats segons corresponguin al matí, migdia o tarda. Aquest ordre ajuda a treballar l'organització de l'espai i la direccionalitat. Cada dia s'exposa per separat, es treuen els dibuixos del dia anterior i es pengen els que corresponen.
A EI5, les representacions gràfiques de tota la setmana queden exposades i es fa incidència en aquelles que corresponen al dia actual.
És un treball progressiu que anomenem AGENDA permet treballar diferents habilitats de manera gradual.
Tot el material que es necessita per confeccionar l'agenda l'elaboren els mateixos nens i nenes.
Imatges del procés d'elaboració de l'agenda a les classes Contes, Joguines i L'Estel d'EI4

SORTIDA AL MUSEU DE LES CIÈNCIES NATURALS (EI4)
Avui els nens i nenes de les classes Contes, Joguines i L'Estel han anat al Muceu de les Ciències Naturals a veure l'exposició "Enverinats" i fer una visita al museu.
Al GV de les classes podran veure l'àlbum complet de fotografies pròximament

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.