dilluns, 16 de febrer del 2015

MISSATGE DE LA VELLA QUARESMA

La classe Joguines descobrint el missatge de la Vella Quaresma
La classe El Molí descobrint el missatge de la Vella Quaresma
La classe L'Estel descobrint el missatge de la Vella Quaresma

La classe Del Parc descobrint el missatge de la Vella Quaresma


La classe Cu-cut, després de llegir el missatge ha escoltat la història de la Vella Quaresma

La classe Picarol descobrint el missatge abans de dinar
En Carnestoltes se n'ha anat i avui els nens i les nenes  han rebut un missatge d'un nou personatge que arribarà dimecres vinent: Dimecres de Cendra i s'estarà amb nosaltres fins les vacances de Pasqua.
Després d'un temps de disbauxa i màniga ampla, la Vella Quaresma ens retorna a la serenitat. 
Té la forma d'una vella  amb set cames que va perdent d'una en una a mesura que van passant les setmanes de Quaresma. També porta un rosari,  verdures i  un bacallà simbolitzant la dieta que antigament s'indicava per aquesta època i fa la funció de calendari: cada setmana perdrà una cama i quan ja no en tingui cap haurà arribat la Pasqua.
El missatge que ens envia la Vella Quaresma explica que no pot venir. És velleta, està cansada i cal que es quedi a casa. En canvi, ens envia el seu retrat fet per l'artista pintor Miquel Pescador que també és professor de l'Escola. Enllaç a la seva web
Com que en el retrat no se li veuen les cames, caldrà que els nens i nenes les facin i les tinguin a punt dimecres.
Els nens i nenes s'hauran de posar a treballar i hauran d'esperar a dimecres per saber les notícies que dirà la Vella Quaresma, acompanyada del seu gat.
Missatge de la Vella Quaresma:
.


ESTIMATS NENS I NENES,
SÓC LA VELLA QUARESMA. VOLIA VENIR A VISITAR-VOS I A VIURE UNS QUANTS DIES A L’ESCOLA PERÒ SÓC MOLT VELLETA I ESTIC CANSADA. PER AIXÒ, EN LLOC DE VENIR JO, US ENVIO UN QUADRE AMB EL MEU RETRAT QUE HA FET UN PINTOR MÓL FAMÓS: EN MIQUEL PESCADOR, QUE ÉS UN MESTRE DE L’ESCOLA.
US DEMANO  QUE EL PENGEU EN UN LLOC QUE EL VEGI TOTHOM PERQUÈ ÉS MOLT BONIC I ESTÀ MOLT BEN FET. EN MIQUEL ÉS UN GRAN PINTOR. SEGUR QUE EL CONEIXEU O L’HEU VIST A L’ESCOLA.
TAMBÉ US ENVIO EL MEU GAT, EN MUS. EN MUS ES PASSEJARÀ PER LES VOSTRES CLASSES I PEL JARDÍ I NO EL VEUREU MAI. S’AMAGA SEMPRE. PERÒ ELL SÉ QUE US VEU. CADA NIT, ELL TORNA A CASA I M’EXPLIAC EL QUE  HA VIST, I AIXÍ ÉS COM SI JO TAMBÉ HAGUÉS ESTAT A L’ESCOLA.
US DEIXARÉ EL QUADRE UNES QUANTES SETMANES: SET. I PER SABER FINS QUAN DURARÀ AQUEST TEMPS FAREM UNA COSA. CON QUE EL MEU RETRAT NO TÉ CAMES, ME LES FAREU VOSALTRES, PERÒ EN COMPTES DE FER-NE DUES, ME’N FAREU SET. CADA SETMANA TRAUREU UNA CAMA I QUAN JA NO ME’N QUEDIN M’EMPORTARÉ EL QUADRE I EN MUS I FINS L’ANY QUE VE NO US ELS DEIXARÉ.
DIMECRES ARRIBARÀ EL QUADRE I TAMBÉ EL MUS, EL MEU GAT. SI VENIU TOTS JUNTS A PORTAR-ME LES CAMES US EXPLICARÉ QUINA FEINA TINC I PERQUÈ US ENVIO EL QUADRE I EN MUS.
US ENVIO EL MEU POEMA QUE EN FARIA MOLTA, MOLTA IL·LUSIÓ QUE L’APRENGUÉSSIU. EXPLICA COM SÓC JO.  APA DONCS, PREPAREU LES CAMES, APRENGUEU EL POEMA I SIGUEU BONS MINYONS!

LA VELLA QUARESMA
JA ARRIBA LA VELLA,
ÉS ALTA I ÉS GRAN,
PORTA UN VESTIT NEGRE
I TÉ ELS CABELLS BLANCS.

LA VELLA QUARESMA
SET CAMES TINDRÀ,
PORTARÀ UN ROSARI
I UN BON BACALLÀ


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.