El
Reis, el Pare Noel, el Tió o simplement les vacances segur que han propiciat el
foment de la lectura a través dels llibres.
L’interès
per les històries que senten els nens i nenes, que va creixent a mesura que es
van fent més grans, és un fet que cal fomentar ja que influeix directament i
intensa en la seva evolució general. Específicament, també és determinant en el
procés de l’aprenentatge de la lectura i escriptura.
L’escola
crea constantment un context favorable a la lectura, amb la presència dels
llibres. Aquests són uns elements considerats imprescindibles que sempre
són visibles.
A
l’aula, els nens tenen a l’abast la pròpia biblioteca i és evident que la
lectura d’imatges en cooperació motiva encara més. També sorgeixen altres
situacions en les quals es necessiten revistes i llibres de divulgació o de
coneixements que també són presents a l’aula.
A
la biblioteca de l’escola, gran centre de cultura i informació, hi ha la
concentració més important d’aquests tresors i els nens i nenes aprenen
la gran quantitat de propostes i activitats que poden sorgir d’aquest entorn. A
mesura que va avançant el curs i els infants es van fent més grans, va sorgint
amb més evidència la necessitat de recórrer a la biblioteca per resoldre
diferents reptes o situacions relatius al coneixement i la relació.
Però
avui destaquem una acció fonamental en l’aprenentatge de la lectura: EL MODEL
LECTOR.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.