Finalment
ha arribat el resultat final d’un procés que va començar a l’inici de curs per
als alumnes d’EI4.
En
un moment en què els infants estan en ple desenvolupament de la seva
socialització, cosa que desperta emocions intenses i contradictòries, a les
aules s’ha estat fent un treball intens per afavorir la cooperació i el
sentiment de pertinència a un grup.
Durant
aquest mesos s’han dut a terme activitats organitzades a partir de grups fixes
on els alumnes han anat aprenent i interioritzant estratègies i recursos de
cooperació, tot seguint pautes treballades i acordades. Han hagut de posar-se
d’acord, decidir, repartir tasques, ajudar-se i col·laborar, organitzar-se,
discutir, argumentar, cedir, comprometre’s amb el grup d’iguals, rectificar
errors propis... En definitiva, han viscut un munt de situacions diverses, en
les quals, acompanyats dels seus mestres, s’han trobat amb una realitat social
mentre el grup s’anava cohesionant.
D’altra
banda, han fet un treball de recerca que els ha portat a conèixer el passat i
per tant els orígens i les arrels de l’ESCOLA.
En
aquests moments, quasi a meitat de curs, els alumnes de les classes L’Estel,
Contes i Joguines han arribat a estar a punt per triar el seu color: blanc,
verd o blau, al qual ja pertanyen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.