Si
s’observa l’activitat lliure que desenvolupen els nens i nenes en els seus
entorns propers, tant interiors com exteriors, és fàcil percebre com ha canviat
la manera de relacionar-se des de l’inici de curs. Els més petits han descobert
la relació amb els altres i han establert els primers vincles. Juguen junts, de
vegades seguint pautes comunes, de vegades simplement compartint un mateix fil
conductor, tot triant activitats ben diverses.
Aviat
però, han sorgit els primers conflictes derivats de situacions ben simples.
Sovint la reacció és instintiva i això no fa més que agreujar el sentiment
d’enuig o tristesa que els infants senten. Però els nens i nenes van adquirint
a poc a poc recursos i estratègies i malgrat que aquesta realitat s’allarga
molt en el temps, el procés de socialització avança. L’adult referent és una
figura molt important en aquests moments ja que la seva resposta, el seu
model o el seu acompanyament serà clau per tal que els infants vagin adquirint
unes estratègies socials.
Fins
que en una fase més madura, els nens i nenes arriben a descobrir el benefici i
el plaer de tenir un amic íntim (que no vol dir que sigui el mateix sempre) al
mateix temps que és capaç de jugar en grup perquè ja està preparat per acceptar
i seguir unes normes pactades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.