divendres, 2 de febrer del 2018

ESTÍMULS EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE DE LA LECTURA I L’ESCRIPTURA



El llenguatge oral és el pilar bàsic del procés d'aprenentatge de la lectura i l’escriptura. El model lector que els referents poden oferir, explicar moltes històries, provocar converses o jocs de llenguatge i, sobretot, escoltar l’infant és imprescindible per estimular la comunicació dels nens i nenes.
Acompanyar un infant en el seu procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura implica estar pendents de diversos aspectes. L’autonomia, la seguretat, les emocions, permetran ajudar a fomentar l’interès cap al descobriment del codi gràfic. També les habilitats de relació que vagi adquirint l’ajudaran a interaccionar i a comunicar. Mentrestant, tots els estímuls sonors i gràfics que li arribin ajudaran a construir una bona base per al progrés que anirà fent.
Són molts els recursos que es practiquen per anar avançant en el  procés, però tots han de ser significatius i han de despertar la curiositat dels nens.
En les imatges es veuen alumnes d’EI4 practicant uns exercicis de llenguatge oral molt estimulants. En aquesta activitat afavoriran la comprensió, l’expressió, el lèxic i la discriminació de sons, tot practicant la memòria, orientant-se en l’espai gràfic i treballant l’atenció. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.