A
l’escola, un dels eixos fonamentals del projecte és la Biblioteca. Un model
educatiu no és complet si no considera la Biblioteca com a pilar i motor en
l’educació.
A
través de la Biblioteca arriba a les aules un incentiu i una motivació
essencials per a nodrir la cultura i l’aprenentatge. És un àmbit i un espai
imprescindible que ha de considerar-se com a quotidià i bàsic.
La
Biblioteca és per una banda agent impulsor del gust i la necessitat de la
lectura. El context ple de llibres, revistes i recursos digitals, amb elements
o estímuls visuals i amb un ambient tranquil i silenciós afavoreix l’interès
per la lectura. Activitats com ara escoltar un conte, la lectura d’imatges, la
conversa i la reflexió de temes de debat, recitar un poema o esbrinar
endevinalles... amb un adult que sigui un bon model desperten i estimulen
l’hàbit lector.
Per
altra banda, els infants han de percebre la Biblioteca com a font de
coneixement. La recerca d’informació, la lectura o el comentari sobre els
articles i documents de les revistes, trobar les notícies als diaris o als
recursos digitals per exemple, són accions que s’han de fer regularment.
Per
poder sentir la Biblioteca com un espai accessible, els alumnes han
d’iniciar-se des de ben petits com a usuaris d’aquest espai. Les primeres
accions són molt senzilles i es basaran en el préstec de llibres que es
portaran a l’aula. A poc a poc les pautes es van fent més complexes fins a
aconseguir una total autonomia.
Però
la Biblioteca també s’ha de fer molt visible i ha d’arribar a tots els espais i
racons de l’escola, de manera que acompanyi el dia a dia i incideixi
directament en l’aprenentatge i en la riquesa cultural. Un exemple pot ser la
TARDA DE BIBLIOTECA que es va celebrar ahir al menjador de l’escola, un exemple
de difusió literària de qualitat. La Sra. Alba Aguilar, bibliotecària de l’escola,
es va fer seva la curiositat dels nens explicat el conte La màgia del bosc tot emocionant-los.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.