dimarts, 20 de febrer del 2018

LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC. EXPRESSIÓ ARTÍSTICA





Tècnica, estris, material i creativitat. Emoció i imaginació. Expressió. ART.
El llenguatge plàstic té la facultat de desenvolupar molts aspectes en interacció, tot potenciant-los.
Si hi ha un bon punt de partida, una bona motivació que sorgeix d’una situació propera als alumnes, que els emocioni  i que tingui sentit per a ells, desvetllar la seva creativitat i provocar una resposta és automàtic.
L’expressió artística dels nens i les nenes no es pot contemplar amb una mirada parcial. Treballar la tècnica per si sola, o pretendre potenciar la imaginació sense tenir en compte recursos, o limitar materials... és una visió que redueix la possibilitat d’expressar-se lliurement.
Si bé de vegades hi ha objectius que prevalen sobre els altres, els interessos, la sensibilitat i les emocions dels alumnes seran les directrius.
En aquestes imatges es veure alumnes d’EI3 creant lliurement a partir d’una motivació senzilla i propera. Amb diferents materials, tècniques i instruments utilitzats de manera molt lliure, elaboren un ninot de neu. Reflexionar sobre el procés i el resultat els ajudarà a adquirir sentit crític i a obrir una mirada sensible cap a l’art. Trobar-li una finalitat a la seva creació també els farà trobar el propi criteri sobre la bellesa.
En l’entorn proper dels alumnes s’apleguen tots els ninots elaborats que tothom poc contemplar per tal de gaudir amb la imatge.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.