dijous, 15 de novembre de 2018

LA DINÀMICA DEL TREBALL PER AMBIENTS


La setmana passada es van mostrar als alumnes d’EI els diferents ambients on, cada dijous, podran experimentar interaccionant entre ells a partir dels elements i materials que serviran d’estímul.

A cada espai, la proposta està molt pensada per afavorir el desenvolupament de les diferents habilitats físiques i de pensament, així com la socialització. Qualsevol objecte forma part de l’ambient amb una finalitat i la relació entre els elements no és producte de la casualitat.

Per tal que els ambients siguin un entorn de desenvolupament intel·lectual i social, cal tenir coneixement de les diferents maneres  d’aprendre i d’actuar, dels diferents ritmes d’evolució i dels diversos processos que un infant pot fer.

També cal considerar les possibles interaccions per tal d’afavorir-les i no descuidar cap dels àmbits d’aprenentatge.

Però serà l’acció dels alumnes allò que ajudarà a enriquir encara més cada proposta. Observant i analitzant els procediments que segueixen, com interactuen, què els interessa i on tenen dificultat. Les propostes s’aniran adequant ja que representen una realitat viva.

Avui, tots els alumnes d’EI s’han trobat en els diferents entorns, segons el que hagin triat i s’han exposat a ambients diversos desenvolupant així la seves capacitats.

Un cop acabat el temps, tots els infants participen en una activitat d’autoavaluació que els ajudarà en el procés de metacognició. Però aquesta pràctica requereix una descripció ben diferenciada i més concreta.

En les imatges es veuen infants de diferents nivells i classes d’Educació Infantil, tots barrejats, ocupats en el treball de diferents ambients, tot interaccionant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.