El moviment resulta imprescindible en aquestes edats. Els nens es mouen contínuament i el cos és el protagonista.
A banda de l'esport, el joc i l'activitat dinàmica que fan a les aules i als espais exteriors, els nens fan dues sessions a la setmana d'activitat dinàmica més regulada normalment realitzada al gimnàs, a la terrassa o al camp d'esports.
L’activitat parteix d’un conte, d’una
situació succeïda en l’entorn proper dels alumnes i que per tant, té
significat, d’una proposta amb intencionalitat concreta, etc., que sempre té el
final obert on i que es desenvolupa en un escenari. La història planteja amb el
seu contingut un desenvolupament de les activitats amb diversos objectius: un
referent a les habilitats motrius, un altre referent a la imaginació i
creativitat, un tercer que incideix en el coneixement d’un aspecte determinat:
espai, temps, cos... i l’últim que vol reforçar la capacitat de relaxació i de
respiració.
Un cop verbalitzada la història que
serveix de fil conductor i motivació es fa el primer exercici que serveix
d’acostament a les activitats o de posta a punt. Aquest exercici l’acostumen a
fer tots junts. Seguidament s’organitza la realització d’activitats motrius que
pot ser per grups o individualment.
També l'espai a l'aire lliure propicia tot el treball d'habilitats motrius i diferents jocs.
També l'espai a l'aire lliure propicia tot el treball d'habilitats motrius i diferents jocs.
Les activitats es generaran a partir
dels desplaçaments, marxes, jocs amb mòbils, superació d’obstacles.... pròpies
del moviment.D'aquesta manera s'incideix en aspectes socials, personals i d'aprenentatge a través del moviment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.