dilluns, 13 de març de 2017

L'AUTOAVALUACIÓ I L'AVALUACIÓ ENTRE IGUALS A EI


Per enfortir i assegurar el procés d'aprenentatge, la pràctica de la pròpia valoració de la tasca assumida i la valoració dels iguals adquireix un paper clau. Quan els infants reflexionen sobre com han portat a terme l'activitat i què n'han tret, consoliden el seu aprenentatge perquè adquireixen consciència d'allò que han après i també d'allò que han aportat a la resta de companys.
Després de les activitats, convé dedicar una estona a analitzar com s'ha portat a terme el procés. Els alumnes poden analitzar la seva actitud i interès però també poden reflexionar sobre la satisfacció que els ha produït l'activitat o també sobre el resultat de la seva tasca.
Si aquesta pràctica també s'enfoca a la reflexió sobre els companys, es va interioritzant un pensament crític necessari en la formació de les persones. Al mateix temps es va entrant en una cultura de la valoració de la feina que no fa més que contribuir a millorar la pròpia tasca i la contribució a l'entorn.

En aquesta ocasió, els   alumnes d'EI3, després d'una sessió de filosofia 3-18 que es veu en la imatge següent, valoren si els ha agradat l'activitat i plasmen les seves impressions en un gràfic que després també servirà per treballar el llenguatge matemàtic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.