L'aprenentatge de tots els aspectes de la matemàtica s'adquireix de forma significativa i també manipulant. Són les situacions quotidianes i reals o els reptes que planteja el tema del projecte integrat que es treballa a la classe les fonts de la descoberta de totes les nocions i conceptes. La numeració, la quantitat, la mesura, el càlcul i la lògica arriben de la mà d'allò que esdevé al voltant. Hi ha matemàtica a tota hora i en tot moment.
Els infants construeixen el seu aprenentatge sobretot amb el seu cos, els seus sentits i el moviment. Es troben en situacions que els desperten curiositat i els empenyen a saber més. En això, el mestre hi té un paper clau per plantejar reptes, fer preguntes que condueixin a l'adquisició del coneixement i acompanyar-los ens els seus errors, Amb una intervenció encertada, no invasiva i amb l'observació i avaluació feta amb rigor, el referent adult ajuda en l'assoliment dels objectius.
També és necessari que mentre l'infant va desenvolupant l'aprenentatge, es trobi amb activitats específiques que l'ajudin a aplicar allò que ha après i a sistematitzar-ho. És en la combinació del dos tipus d'activitat on l'alumne consolida el seu coneixement i construeix els requisits d'aprenentatge que necessitarà en el seu camí i desenvolupament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.