La curiositat
dels nens és una prioritat a les aules. És el motor de les activitats i la
principal font d'aprenentatge. La curiositat s'ha d'estimular perquè sense
interès no hi ha coneixement. Les preguntes generen més preguntes i l'adult ha
de mantenir l'escolta per acompanyar el procés d'adquisició dels aprenentatges.
És habitual que
aquell element o objecte que els nens han descobert de manera fortuïta o
seguint els seus interessos sigui el punt de partida o el fil de la dinàmica i
les activitats de l'aula.
L'espai exterior és
per excel·lència el terreny més motivador de curiositat i per això l'activitat
a l'aire lliure es fa imprescindible.
Qualsevol objecte
o element comú o simple pot despertar l'interès dels nens i convertir-se
en un veritable estímul que formarà part del seu procés d'aprenentatge. En
aquesta ocasió, uns cargols són el centre d'interès dels nens i l'activitat prèviament
planificada per a aquest dia a l'aula ha quedat cancel·lada.
Allò que importa en aquesta edat són els processos que els infants
fan, més que no pas els conceptes a assolir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.