divendres, 5 de maig del 2017

VIDA SOCIAL


A mesura que els nens es van fent grans, la seva implicació en la gestió i dinàmica de l'escola es va fent més rica i complexa. Mentre els més petits centren la seva tasca a l'entorn proper, els més grans de l'etapa d'EI ja fan aportacions fora de l'aula.
Uns exemples podrien ser els encarregats del berenar de les classes  d'EI5, que han de recollir les caixes dels entrepans de les classes d'EI3 i portar-los a la cuina, mentre que els nens d'EI4 portaran la seva pròpia caixa.O bé els encarregats de l'assistència que han de portar el document amb la llista dels companys que falten a recepció. Mentre els nens d'EI4 portaran el propi paper, els d'EI5 recolliran també els de les classes d'EI3. Els alumnes es fan responsables, adquireixen autonomia i seguretat i prenen consciència de la repercussió de la feina ben feta.
Però altres càrrecs van encara més enllà i donen més resposta als diferents ritmes i necessitats d'aprenentatge. Són molt adequats per acompanyar el procés d'evolució en tots els aspectes.
En aquest sentit, hi ha càrrecs que compleixen tots els requisits. Els encarregats de les tauletes fan la revisió diària de l'armari d'aquests dispositius. Hauran de comprovar que hi siguin tots, que estiguin al seu lloc i correctament endreçats. Hauran d'anotar les incidències en un document i ocupar-se de comunicar-les i resoldre-les, sempre amb ajuda de l'adult. Aquestes imatges mostren dos dels alumnes encarregats fent la seva tasca.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.