A mesura que els nens es van fent grans, la seva implicació en la gestió i dinàmica de l'escola es va fent més rica i complexa. Mentre els més petits centren la seva tasca a l'entorn proper, els més grans de l'etapa d'EI ja fan aportacions fora de l'aula.
Uns
exemples podrien ser els encarregats del berenar de les classes d'EI5,
que han de recollir les caixes dels entrepans de les classes d'EI3 i
portar-los a la cuina, mentre que els nens d'EI4 portaran la seva pròpia
caixa.O bé els encarregats de l'assistència que han de portar el
document amb la llista dels companys que falten a recepció. Mentre els
nens d'EI4 portaran el propi paper, els d'EI5 recolliran també els de
les classes d'EI3. Els alumnes es fan responsables, adquireixen
autonomia i seguretat i prenen consciència de la repercussió de la feina
ben feta.
Però
altres càrrecs van encara més enllà i donen més resposta als diferents
ritmes i necessitats d'aprenentatge. Són molt adequats per acompanyar el
procés d'evolució en tots els aspectes.
En
aquest sentit, hi ha càrrecs que compleixen tots els requisits. Els
encarregats de les tauletes fan la revisió diària de l'armari d'aquests
dispositius. Hauran de comprovar que hi siguin tots, que estiguin al seu
lloc i correctament endreçats. Hauran d'anotar les incidències en un
document i ocupar-se de comunicar-les i resoldre-les, sempre amb ajuda
de l'adult. Aquestes imatges mostren dos dels alumnes encarregats fent
la seva tasca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.