Des
de ben petits els nens van seguint la dinàmica de reflexionar i valorar
les pròpies tasques i també les dels companys. A poc a poc van
adquirint d'aquesta manera un esperit crític fonamentat en el respecte i
el rigor.
Només
cal adequar les activitats que portaran a l'anàlisi i establir
criteris clars. Els més petits d'EI3 ja s'inicien en aquest procediment
que no deixaran més. Els aspectes que es valoren sempre per separat són
tres. Es pot valorar l'emoció: l'activitat m'ha agradat i m'ha fet
posar content, o bé no m'ha agradat i m'ha disgustat, o bé m'ha fet
sentir vergonya. També es pot analitzar l'actitud: m'he esforçat o no
m'he esforçat prou. I finalment, el darrer aspecte a valorar és la
realització de la tasca: m'ha sortit bé o m'ha costat i no m'ha sortit
bé.
Els
alumnes van posant la seva fotografia a la gràfica on hi ha els símbols
indicadors de la valoració, la qual cosa permet fer un complet exercici
de matemàtica.
A poc a poc es va donant valor a la responsabilitat en la realització de les tasques a través d'una reflexió objectiva i justa.
En
aquestes imatges es veu l'avaluació d'una activitat relacionada amb el
projecte integrat que estan treballant: el cinema. Els alumnes de la
classe Picarol han valorat una activitat feta en petit grup on jugaven a
ser personatges. En aquesta ocasió han avaluat l'emoció: m'ho he
passat bé, m'ha fet vergonya o no m'ho he passat bé, havent d'argumentar
la seva valoració.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.