dimecres, 17 de maig del 2017

L'AVALUACIÓ



Des de ben petits els nens van seguint la dinàmica de reflexionar i valorar les pròpies  tasques i també les dels companys. A poc a poc van adquirint d'aquesta manera un esperit crític fonamentat en el respecte i el rigor.
Només cal adequar les activitats  que portaran a l'anàlisi i establir criteris clars. Els més petits d'EI3 ja s'inicien en aquest procediment que no deixaran més. Els aspectes que es valoren sempre per separat  són tres. Es pot valorar l'emoció: l'activitat m'ha agradat i m'ha fet posar content, o bé no m'ha agradat i m'ha disgustat, o bé m'ha fet sentir vergonya. També es pot analitzar l'actitud: m'he  esforçat o no m'he esforçat prou. I  finalment, el darrer aspecte a valorar és la realització de la tasca: m'ha sortit bé o m'ha costat i no m'ha sortit bé.
Els alumnes van posant la seva fotografia a la gràfica on hi ha els símbols indicadors de la valoració, la qual cosa permet fer un complet exercici de matemàtica. 
A poc a poc es va donant valor a la responsabilitat en la realització de les tasques  a través d'una reflexió objectiva i justa.
En aquestes imatges es veu l'avaluació d'una activitat relacionada amb el projecte integrat que estan treballant: el cinema. Els alumnes de la classe Picarol han valorat una activitat feta en petit grup on jugaven a ser personatges. En aquesta ocasió han avaluat l'emoció:  m'ho he passat bé, m'ha fet vergonya o no m'ho he passat bé, havent d'argumentar la seva valoració.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.