Els infants
reben constantment i des de diferents suports, entorns o espais els estímuls
que ens ofereix el llenguatge gràfic: dibuixos, senyals, lletres, rètols,
textos... Totes aquestes referències formen part ja del procés d’aprenentatge
de la lectura i l’escriptura. A l’escola, com un joc, aquests estímuls també
formen part de la vida quotidiana de l’aula perquè cada nen hi estigui exposat
i li puguin arribar de manera natural segons el seu ritme i la seva forma
d’aprendre.
Els més
petits d’EI3 han rebut a les aules una notícia anunciada per la seva mascota:
la girafa Cu-cut, el mussol Picarol i el ratolí de la classe El Molí. Els ha
comunicat que havien de buscar un tresor i els ha fet arribar un mapa. Així
doncs, tots han iniciat l’aventura de la recerca del tresor, que ha resultat
ser una caixa amb unes petites targetetes amb la fotografia de diferents
objectes o elements.
A partir
d’aquí, cada nen triarà el seu símbol que l’identificarà en diferents llocs de
l’aula.
Aquest
procés tan lúdic ha influït sens dubte en la seva progressió per assolir el
coneixement i l’aplicació del codi escrit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.