A
l’escola, l’hora de dinar representa un dels moments més intensos i complets
del dia. Emocions, relacions, valors, càrrecs, hàbits i normes... es
desenvolupen en xarxa fent que el menjador sigui un immillorable espai
d’evolució i d’aprenentatge.
Des
d’EI3, aquesta estona comporta un treball profund. Cal crear un entorn
agradable i estimulant que afavoreixi aquest moment tan íntim i alhora
tan social. Moltes són les dificultats que sorgeixen perquè cada nen té el seu
ritme, els seus gustos i les seves necessitats. Uns referents propers, unes
consignes clares, uns hàbits ben sistematitzats contribuiran a crear un entorn
adequat. Ben aviat, els infants estaran motivats i començaran a gaudir de les
menges que arriben de la cuina. Els hàbits, les normes i els càrrecs són eines
que ajuden a viure aquest moment de manera molt positiva.
A
poc a poc, els nens van adquirint aquests valors propis de l’hora de l’àpat
principal i, a més de sentir-se satisfets, es mostren interessats per
adquirir responsabilitats i donar valor a l’esforç.
A
EI5, els costums estan tan ben assolits que la imatge d’uns infants a taula és
sorprenent. Veure’ls com gestionen, participen o viuen aquesta estona
representa la màxima demostració de la importància que té l’hora de dinar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.