divendres, 20 d’octubre de 2017

L’HORA DE DINAR



A l’escola, l’hora de dinar representa un dels moments més intensos i complets del dia. Emocions, relacions, valors, càrrecs, hàbits i normes... es desenvolupen en xarxa fent que el menjador sigui un immillorable espai d’evolució  i d’aprenentatge.
Des d’EI3, aquesta estona comporta un treball profund. Cal crear un entorn agradable i estimulant  que afavoreixi aquest moment tan íntim i alhora tan social. Moltes són les dificultats que sorgeixen perquè cada nen té el seu ritme, els seus gustos i les seves necessitats. Uns referents propers, unes consignes clares, uns hàbits ben sistematitzats contribuiran a crear un entorn adequat. Ben aviat, els infants estaran motivats i començaran a gaudir de les menges que arriben de la cuina. Els hàbits, les normes i els càrrecs són eines que ajuden a viure aquest moment de manera molt positiva.
A poc a poc, els nens van adquirint aquests valors propis de l’hora de l’àpat principal  i, a més de sentir-se satisfets, es mostren interessats per adquirir responsabilitats i donar valor a l’esforç.
A EI5, els costums estan tan ben assolits que la imatge d’uns infants a taula és sorprenent. Veure’ls com gestionen, participen o viuen aquesta estona  representa la màxima demostració de la importància que té l’hora de dinar.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.