dimarts, 17 d’octubre de 2017

L’ORGANITZACIÓ A L’AULA: EL TREBALL COOPERATIU – EI4



Aprendre a participar en activitats que s’organitzen en grup requereix molt temps i una evolució progressiva en els aspectes personal i social.
La cooperació implica uns valors, unes normes i uns hàbits que no són fàcils d’interioritzar. Cal que els infants, davant de propostes estimulants que plantegin reptes per tal que es trobin davant de dificultats i conflictes adequats a l’edat, es posin en situació i aprenguin a gestionar-los.
Quan hi ha una proposta comuna a treballar en grup, aviat sorgeixen les primeres controvèrsies que els companys viuen d’una manera molt intensa. Aquestes diferències no s’han d’evitar sinó que  cal evidenciar-les i treballar-les per anar acompanyant els infants en l’àmbit emocional i social. A poc a poc, tots aniran adquirint recursos i estratègies de pensament i acció per arribar a aprendre a treballar de forma cooperativa.
En les imatges es veuen infants d’EI4 posant-se d'acord sobre quin element de la tardor volia escollir cada grup per després reproduir-lo amb material. Una activitat bàsica d’aprenentatge social.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.