Aprendre
a participar en activitats que s’organitzen en grup requereix molt temps i una
evolució progressiva en els aspectes personal i social.
La
cooperació implica uns valors, unes normes i uns hàbits que no són fàcils
d’interioritzar. Cal que els infants, davant de propostes estimulants que
plantegin reptes per tal que es trobin davant de dificultats i conflictes
adequats a l’edat, es posin en situació i aprenguin a gestionar-los.
Quan
hi ha una proposta comuna a treballar en grup, aviat sorgeixen les primeres
controvèrsies que els companys viuen d’una manera molt intensa. Aquestes
diferències no s’han d’evitar sinó que cal evidenciar-les i treballar-les
per anar acompanyant els infants en l’àmbit emocional i social. A poc a poc,
tots aniran adquirint recursos i estratègies de pensament i acció per arribar a
aprendre a treballar de forma cooperativa.
En
les imatges es veuen infants d’EI4 posant-se d'acord sobre quin element de la
tardor volia escollir cada grup per després reproduir-lo amb material. Una
activitat bàsica d’aprenentatge social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.