dilluns, 18 de febrer del 2019

IMAGINACIÓ I REALITAT


Durant la infantesa, el conte és un recurs necessari, estimulant i adequat per afavorir la formació global dels nens i nenes: per l’interès que desperta i per la riquesa del seu contingut en general.

Quan l'infant escolta un conte, la seva imaginació i les seves emocions flueixen de manera significativa. La curiositat creix i la creativitat també. Tanmateix, el seu desig de saber més es fa palès perquè sorgeixen preguntes. Sovint, es fa manifest que la repetició de les descripcions i dels successos que presenta la història és un motiu de gaudi. Els agrada escoltar una vegada i una altra aquella història que els emociona.

Per això, un conte ha motivat la decoració de l’entorn dels nens i nenes. La història es desenvolupa, en part, en un bosc i la imaginació dels infants els ha portat fins aquest context. Però l’aprenentatge es consolida quan l’escenari és real. Per això, els nens i nenes d’EI3 han sortit amb les seves mestres a fer la descoberta de materials i éssers propis del bosc. Han anat als espais exteriors de l’escola buscant arbres, plantes, pedres, terra i altres elements. La motivació que han sentit en aquesta activitat els ha predisposat a la recerca i a l’observació.

En aquestes imatges es veuen els infants en plena activitat.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.