dimarts, 12 de febrer de 2019

TREBALL SISTEMÀTIC




Una pregunta, que ha sorgit dels interessos del grup classe i que necessita una resposta, és el punt de partida del desenvolupament d’un projecte. A partir d’aquesta qüestió plantejada i en grup, els nens i nenes hauran de desenvolupar una sèrie de procediments per esbrinar el dubte que els ha sorgit. Aquesta dinàmica els exposarà als aprenentatges i coneixements recollits en el desplegament curricular.

Però per tal de consolidar l’adquisició de coneixements, els infants hauran d’aplicar, descontextualitzar, sistematitzar i practicar allò que han descobert. És en aquest espai  d’aprenentatge quan els alumnes adquireixen hàbits individuals de treball: esforç, ordre, organització, bona postura, constància i, al mateix temps, practiquen facultats com la memòria, l’atenció, la  concentració, la destresa o bé el raonament, entre altres.

El treball organitzat per racons, per exemple, presenta una dinàmica adequada per portar a terme aquest treball més específic. En aquestes imatges es veuen alumnes treballant per racons i altres propostes.
.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.