Els millors
estímuls per desvetllar l’interès i el coneixement de la matemàtica es
produeixen a la realitat de l’entorn immediat dels infants. Les coses que
passen, les coses que es mouen, les coses que canvien... són la millor font
d’aprenentatge.
D’altra
banda, les històries, els contes, les notícies, les anècdotes...
provoquen les preguntes i les hipòtesis que interessen més i que necessiten de
l’acció i la interacció dels nens per esbrinar la realitat o arribar a un
resultat.
En aquest
procés d’experimentació provocat per la curiositat, els infants fan una
descoberta que és la base del coneixement. Posteriorment, caldrà sistematitzar
i aplicar allò que han experimentat per consolidar l’aprenentatge.
En aquestes
imatges es veuen uns infants de la classe Cu-cut d’EI3 en plena activitat fent
ús de les balances i comprovant quin dels materials utilitzats pels tres
porquets a l’hora de fer la seva casa, pesa més.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.