En
les metodologies anomenades globals, els infants fan el seu aprenentatge de
manera activa, situant-se com els protagonistes de la pròpia elaboració
material o mental.
Tot
investigant, tot experimentant davant d’un repte, els alumnes porten a terme
una sèrie de processos que són la base del seu aprenentatge. És ben cert que és
la forma més motivadora i, per tant, adequada de treballar el pensament, ja que
l’interès i la curiositat són els motors de l’acció.
Però
un cop feta l’activitat que acostuma a ser col·lectiva i interactiva, cal donar
pas a l’aplicació i a la sistematització d’allò que s'ha après per tal de
consolidar l’adquisició de coneixements.
Els
RACONS són una proposta que dona resposta a aquesta necessitat. Els infants
poden exercitar i posar en pràctica tot allò que han après, sigui de l’àmbit
que sigui. A més, el treball per racons possibilita la mecanització d’hàbits de
treball imprescindibles en l’aprenentatge (ordre, control postural,
organització...) i potencia unes habilitats que repercutiran positivament
en tota la seva evolució (atenció, constància, memòria...)
En
aquestes imatges es veuen nens de diferents edats en ple treball per racons
relatius a diferents àmbits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.