dilluns, 13 de novembre del 2017

RACONS DE TREBALL. TREBALL ESPECÍFIC





En les metodologies anomenades globals, els infants fan el seu aprenentatge de manera activa, situant-se com els protagonistes de la pròpia elaboració material o mental.
Tot investigant, tot experimentant davant d’un repte, els alumnes porten a terme una sèrie de processos que són la base del seu aprenentatge. És ben cert que és la forma més motivadora i, per tant, adequada de treballar el pensament, ja que l’interès i la curiositat són els motors de l’acció.
Però un cop feta l’activitat que acostuma a ser col·lectiva i interactiva, cal donar pas a l’aplicació i a la sistematització d’allò que s'ha après per tal de consolidar l’adquisició de coneixements.
Els RACONS són una proposta que dona resposta a aquesta necessitat. Els infants poden exercitar i posar en pràctica tot allò que han après, sigui de l’àmbit que sigui. A més, el treball per racons possibilita la mecanització d’hàbits de treball imprescindibles en l’aprenentatge (ordre, control postural, organització...)  i potencia unes habilitats que repercutiran positivament en tota la seva evolució (atenció, constància, memòria...)
En aquestes imatges es veuen nens de diferents edats en ple treball per racons relatius a diferents àmbits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.