El moviment forma part de l'evolució dels alumnes de manera natural. És i ha de ser constant. Com més petits, menys estona han d'estar asseguts a la cadira. La motricitat apareix constantment en la vida quotidiana i els espais han de ser els adequats.
Partint d'aquesta evidència, els nens destinen unes sessions on el moviment es desenvolupa a través de propostes motivadores i significatives. Es desenvolupen activitats que tenen el punt de partida en una història que desvetlla la imaginació i les emocions i on es necessitaran les habilitats socials per viure-la plenament. és en aquests moments on les habilitats motrius juntament amb el coneixement, els sentiments, les relacions i les característiques personals dels nens entren en joc en xarxa.
La proposta estarà molt pensada per tal que arribi a cada edat de la manera més adequada ja que els aspectes del desenvolupament motriu és diferent segons el moment evolutiu.
D'aquesta manera tot realitzant un joc representatiu, els alumnes estaran entrenant l'equilibri, la coordinació, la tonicitat i l'agilitat tot gaudint aprenent i relacionant-se.
L'avaluació ha de ser una pràctica constant i en aquestes sessions es pot desplegar no només en l'àmbit del cos i el moviment sinó també en aspectes relatius a l'evolució personal, social i intel·lectual: emocions, seguretat, autonomia, relació i integració dels coneixements.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.