divendres, 11 de novembre de 2016

HI HAVIA UNA VEGADA...

Hi havia una vegada... vet aquí un inici màgic que per si sol crea curiositat. L'interès per les històries que tenen els nens és un motor pel progrés.
El conte és un recurs imprescindible i excel·lent en el procés d'adquisició del llenguatge, primer de forma oral i després gràfica.
Vocabulari, expressió, comprensió i pronúncia són els primers continguts que s'evidencien a l'hora de treballar un conte, però de la seva narració pengen un munt d'activitats avaluables que estan relacionades i relacionen altres àmbits, àrees i matèries més enllà del llenguatge.
A les classes Cu-cut, Picarol i El Molí d'EI3 aquests dies les mestres han explicat el conte ELS TRES PORQUETS. L'atenció, la comprensió, el lèxic, les emocions i l'actitud s'han posat de manifest en activitats com ara la representació del mateix conte, on els nens treballen totes les habilitats relacionades amb l'expressió corporal.
Les propostes engrescadores que han sorgit després han motivat els infants fins al foment d'una actitud activa i una oportunitat per participar i aportar iniciatives al grup. Han experimentat tot descobrint diversos materials, han fet ciència comparant les seves característiques i atributs, les seves diferències i semblances, han fet hipòtesis que han hagut de comprovar Han fet matemàtica tot classificant, construint, treballant la quantitat, la mesura, l'estimació o l'aproximació. Han fet plàstica tot experimentant i creant... i tot presentat de forma real com la vida mateixa i de forma global.
L'avaluació, coavaluació i autoavaluació tancarà tot el procés que cada nen haurà fet al seu ritme.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.