dijous, 10 de novembre de 2016

REQUISITS D'APRENENTATGE

L'etapa d'Educació Infantil és el període on l'infant adquireix els recursos personals i socials que seran els pilars per assolir els recursos del seu aprenentatge.
L'Escola ha d'oferir una organització que permeti adquirir  i desenvolupar les estratègies necessàries pel treball cooperatiu.
El treball cooperatiu es un dels models més rics per aprendre ja que s'adapta a ritmes i models d'aprenentatge, permet desenvolupar recursos, potenciar habilitats i conscienciar i treballar limitacions. Les aportacions de cada infant suma a la dels altres i el resultat creix. El procés que s'ha fet en el desenvolupament d'un treball en cooperació assegura l'assoliment dels aprenentatges.
Però per aconseguir portar a terme un treball cooperatiu amb rigor i sentit cal tenir unes actituds relacionades amb l'autonomia, la seguretat, l'atenció i, entre altres característiques més, vinculades a les emocions.El moment evolutiu dels infants d'aquesta etapa és ideal per conformar aquesta base.
En les fotografies es veuen alumnes d'EI5 que per grups havien de fer una construcció amb el material Kapla, activitat molt convenient en aquesta edat per activar els processos mentals.
Amb unes pautes d'actuació que havien consensuat entre ells mateixos, s'havien de posar d'acord per decidir quin havia de ser el resultat final.    
De vegades passa... un dels grups no va aconseguir arribar a una negociació objectiva, les emocions pesaven massa.
La valoració final del procés i del resultat va ser clau perquè l'activitat fos un èxit. En aquesta conversa, l'avaluació, l'autoavaluació i la coavaluació van regular el procés i van ser la causa d'una bona anàlisi que ha permès tenir consciència del que s'havia après.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.